onsdag 1. mai 2013

Tiurleik uten Tiur..

Vi er midt i den fineste tiden på våren, så da er det bare å bruke alle muligheter!

Natt til 1 mai - minner om festing og byliv - men det er så mye deiligere å pakke sekkenm, og ut i skogen! I dag tester jeg også mitt bittelille "fjellsport" sommer-fjell-telt for 2 personer (!!!?) - det veier under 1 kg (når var vekt blitt viktig for meg tro..) Det ble en mye varmere opplevelse enn i helgen med Tarpet.. så jeg innser at tarpet egner seg best på sommeren - ikke på våren.. greit nok.. hvertfall inntil ny VARM sovepose er på plass..

Vi dro opp til en gammel spill plass som min svoger Rune viste oss i fjor sommer, jeg har dessverre ikke tatt meg turen opp først for å undersøke forholdene - men en natt ute i naturen er jo ikke noe man angrer på uansett - så sammen med min kjære som vegviser og Per fra fotoklubben satte vi nesa mot skogen.

Vel fremme kunne jeg ikke finne spill møkk.. jeg kunne derimot høre et par knepp rundt omkring, så regnet med at vi ikke var så langt unna.. Det var derimot for seint til å vimse rundt og forstyrre Tiuren, nå var det bare å legge seg inn i teltene og satse på at jeg hvertfall ville høre spillet i natt..
 
 
Deilig å sovne til dette!

Ikke så kaldt i natt heller..
 Her hørte jeg ei røy fly over teltet mitt, det er jeg helt sikker på.. det å sovne til alle lyder i skogen slik.. utrolig deilig.. Tenk så mange år jeg ikke har gjort noe som helst slikt.. jeg som alltid har elsket naturen.. formen er i ferd med å komme tilbake etter en litt for lang dvale.. det er deilig det!!

Våkne til soloppgang og en vakker musikk av utallige fugler

Kamra er skyteklart - men ble ubrukt


Nydelig morgen - gratulerer med arbeidernes dag!

Tomannstelt.. joda..
På vei ned i den trollske skogen..
Ingen tid å miste.
Ingen flere dager
å rote bort. Ikke
lenger henge ved
det triste, etter
alle år som gikk
så fort. Jeg
skal nyte hver en
soloppgang og selv
en regnfull kveld.

H Kvitnes

Fine rådyrgjeita med fjorkilling

Glad for skikkelig bil på vårveiene.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar