torsdag 9. mai 2013

HønePane lykke...

Hagehønene våre er veldig sosiale, de vil ha oppmerksomhet og kos. Spesielt er Bruna ei skikkelig kosehøne. Det samme er Randi - hun startet som høne og nå er jeg ikke helt sikker på om hun er høne eller hane - for hun legger seg i rugekassa av og til, andre ganger galer hun.. spiller liten rolle hva hun er. Det er en koseklump av de skjeldne, hun sovner gjerne i fanget!
 
Bjarne er også blitt en skikkelig kosegutt, mest fordi Hugo er ute etter ham tror jeg. Dermed flyr han opp på fanget, eller i armene så fort han får sjansen.. da klukker han fornøyd av å bli klødd på halsen..
 
Nå er eggleggingen på fullt igjen etter vintern, og de koser seg stort ser det ut til - spesielt om de får noe godt - middagsrester, mais, salat, og slikt..
 
Jeg ønsker meg veldig et par raser til - Aracuana står høyt oppe på ønskelisten...

Hanen Randi og Bruna lurer veldig på hva som skjer ved matfatet deres
 
 
heisann, det der må sjekkes ut!
 
mat!!

Holm og Gunilla sjekker ut maten..

Vi spiser, sparker, spiser, kakler og kakler..

Spragle får litt matro..



okay, hvorfor ligger den bøtta der da..

Bjarne mener at det må ryddes opp!

Litt mer trim med maten overalt da du..

Nå vil jeg ha kos altså!
 
 

Heeey, jeg prøver å verpe her - kom dere ut!
 
 

 
Det klikker jo,.. hva driver du med?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar