fredag 10. mai 2013

mitt lille orangeri...

Våren kommer saaakte, så da er det deilig å kunne starte med plantene "inne"

Min kjære synes det har blitt litt vel mange planter, men det ser jo ganske "ille" ut når alt er samlet.. men når disse blir spredd ut i hagen så blir det faktisk ikke så mye.. Dessuten er det grønnsaksplanter, poteter til groing, og nysådde frø.. for ikke å snakke om de som har overvintret.. det blir jo litt av det.. gleder meg til det blir varmere i været!!

Et orangeri, er en mellomting mellom drivhus og hagestur.. foreløpig blir det mest drivhus... etter hvert når jeg får plantet ut vil det bli mer og mer hagestue og mindre drivhus tenker jeg!


Jeg elsker dette flotte gamle huset - det trengs mye TLC, og det kommer!
 
charme..


forskjellige pelargonia på rad og rekke..

deilig lyst lyst tom, med god arbeidsplass

lykke..

planter og grønnsaksplanter
poteter til groing, 5 -6 forskjellige bl.a. blå kongo

jeg elsker disse små vakre fiol-stemorene..

Ser ut som de trives

noen av frøene...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar