tirsdag 19. mars 2013

Roadtrip med bursdagsfeiring..

De som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger, har shoppet i feil butikker..!!

I dag har min mor bursdag, og jeg bestemte meg for å late som om jeg hadde glemt hele greia :-) ingen sms eller telefoner gikk hennes vei på morningen... thjihi
 
Derimot kjøpte jeg en deilig fluffy ostekake hos Baker Hansen (hadde ikke tid til å lage den selv - lettvindte løsninger må være lov?!!) Bursdag kake må jo med, når det er OVERASKELSES bursdag!


Fransk Flørt dette er ettersigende en moderne ostekake, frisk og nydelig.
Sitronmousse på kjeksbunn gjør kaken til en smaksbombe og perfekt som dessertkake.
Luftig med en syrlig smak.


Samtidlig kjøpte jeg med et par bokser av den fantastiske yoghurten de har der - til meg og min kjære på veien.. Det er sååå godt, friske bringebær, kremete deilig vanilje yoghurt og "hjemmelaget" musli med nøtter.. mmmm.. my favorite! Dette var ikke helt feil etter å ha lastet bilen full av mine skatter fra outlet'n

...min favoritt yoghurt, neppe liiiike sunn...
 "supergrov" er også en av mine favorittbrød..

Litt dårlig samvittighet for at jeg er såpass sjeldent der, så ble det et lite gavedryss... jeg har jo faktisk ikke vært der siden før morsdag - den turen ble ikke noe av.. men gaven og blomsten har nå stått her. Så da ble en "gammel" orkide og kremer levert litt sent..

Hva kjøper man så til sin gamle mor som ikke ønsker seg noe.. mitt valg falt på en kaffemaskin. Utvalget av disse har jo eksplodert, så etter å ha vært innom en to tre butikker med maaange gode (?) råd falt valget mitt på Dolce Gusto, den er enkel, nett og automatisk. Dessuten kan den lage både varme og kalde drikker og isteen der var bare kanongod!! Jeg og min kjære var enige i at slik har vi også lyst på, selv om ingen av oss liker kaffe da!

Gavedryss...
Perleblomster er jo alltid en høydare og en god påskekrim... se da begynner det å ligne en bursdagsfest. Da mangler bare middagen. Biffsnadder med bakt potet er jammy og enkelt... vi kom derfor med handleposen fylt med alt som trengs til dette!

Mens jeg laget mat, fikset min kjære alle dørhåndtakene hennes, det tror jeg var det hun ble mest glad for av alt!  Jeg forsøkte også å fikse den nye pc'n hennes igjen.. men vel.. neida så.. jeg gav opp og ringte Borger. Dermed endte hele gjengen opp i hans nye fantastiske verksted i Heddal. Endelig har alt i livet hans falt helt på plass virker det som! Denne drømmen har han hatt så lenge jeg har kjent ham, og fy søren så fint han har fått det i verkstedet! Serveringsdamen er heller ikke langt unna, en liten intern telefon og vips dukker hans kone opp med kurven full av kaffe og  varm bakst!

Min husbond fikk litt blod på tann.. så det er vel ikke lenge før det blir nytt verksted her på gården heller...


To av kjæledeggene.. nå var det vel "bare" 6 stykker der..

 

namme..

Strømbrudd.. men koselig med stearinlys da!


mutter tester ut om gamlekunster funker på genseren min


 Jeg som har fått døgnet snudd var så trøtt at jeg trodde jeg skulle dø, der jeg satt og småsov i bilen på veg hemover.. jeg ble over i kråkeslottet.. mens min stakkars husbond dro helt hjem for å ta seg av katter og hus og heim.. <3
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar