lørdag 16. mars 2013

Påskeputer hos Tresnella

Da var det på tide med et lite sømkurs igjen!

 

I dag fikk jeg t.o.m. lurt med a svigermor som alikevel ikke skulle bort, på ti minutter var dama ute av jobbhabbittten, hadde skiftet, pakket ned symaskin og kommet seg på kurs - jeg tar nok en gang av meg hatten for den frua!!

 
Glidelås på "engleputa" ... ikke så vrident som det ser ut?

Påskehøne, min blir nok ikke heeelt slik?!
På denne har vi biser i alle 4 hjørner og knapper bak

Knapper på "høneputa", så morsomt å lage!!
Denne gangen meldte jeg meg på, fordi det var både glidelåser, knapper og ikke minst høner som sto på agendaen. Jeg har aldri laget ett kanpphull, så det var på tide! Dessuten hater jeg glidelåser, så håpet at dette ville gi meg en trygghet på det området også.. vel.. jeg fikk den i -og jeg fikk laget knapphull med god instruksjon fra Gro hos Tresnella. Så jeg vil si jeg lærte det jeg kom for! Broderingen får jeg heller ta hjemme - det ble to halvferdige puter på meg, istedenfor ei ferdig :-)

Deilig tykk lin


Biser har jeg ikke laget på veeeldig mange år.. GØY!

Glidelåsen sydd inn fra retta, SMART!

min supersmarte knapphullsfot.. (som jeg ikke skjønner helt enda)
Det er ikke bare søm som står i hode på 9 damer på kurs, men en lunsjpause må vi jo også ha.. Gro står for matlagingen og i dag serverte hun ostepai med tomatsalat - deilig!

Deilig kald ostepai (norvegia vellagret)

Beundrende blikk på Eventyrteppet!!

...fantastisk symakin...

Full fokus i innspurten!

Konsentrasjon

Noen ble ferdige, loppis broderi!!
Oppgjørets time -når skal jeg lære meg å ta med eget stoff?

Velkomsthøna - enkel (?!) og veldig dekorativ!!

Tilda katt - jeg vil ha mønster...
Denne kunne jeg gjerne sydd.. som løper!

Det er veldig gøy å sy, men for meg er omtrent den eneste gangen jeg prioriterer å leke med stoffer - på kurs!! Dagene blir for hektiske, med hus og heim, pendling, alt for mange prosjekter og fotohobbyen min.. I tillegg har jeg tre verv i ymse lag og foreninger.. så ja.. vel.. jeg har "alltid" likt å sy, men det har mest blitt mest "nødvendigheter" som gardiner, noen lappeduker og puter, for ikke å glemme en periode med mange av skjørtene til hovedrolleinnehaveren i "Avisgjengen" Det var foldeskjørt med strikk i livet.. Jeg mener å huske det var i 6 klasse den "maren" startet...

På tide å prioritere det litt mer kanskje - det er jo knalle gøy!!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar