fredag 22. mars 2013

I dag starter prosjekt "master bedroom"

Dette er så spennede, jeg elsker å gå i butikkene og lete etter interiør, finne stilen.. valg av maling og tapeter... tekstiler.. det er såååå gøy - jeg burde kanskje ha jobbet med noe kreativt... *hehe* Min kjære var skeptisk til det første rommet jeg pusset opp, men nå er han nesten like ivrig som meg.. Det blir jo lekkert!

Dette rommet har jeg gledet meg til å lage i 2 år, men det er myyye å gjøre på en gård, og med full jobb med lang pendlervei er det begrenset hva jeg får gjort, min kjære jobber jo dobbelt og trippelt med gård, han har snøbrøyting og strøing i tillegg, samt fulldagsjobb med pendlervei han også. Dermed blir det tradisjonelt kjønnsrolle mønster på oss, inne i hus & heim prøver jeg å holde orden - men taper stadig kampen med hybelkaniner og skittentøyberg... Jeg har rett og slett vært i laber "shape" i den senere tid, forkjøla, kranglete rygg, akillesen krangler, og denne hulfotgreia.. arbeidslysten har rett og slett vært fraværende i hele vinter... men nå merker jeg energien kommer tilbake.. jeg er igang med treningen igjen noe som gir meg masse energi og overskudd... så dette blir GØY!! Når vi setter igang så går det unna også!


Maxbo: fin fargepalett.. litt brun til gulvet...


Dette rommet er 32 kvadrat stort, egentlig hadde det vært deilig å ha det som et stooort soverom.. men behovet for et skikkelig klesskap er stort, nå blir det "walk in closet" langs hele den innerste delen av rommet - gjett om jeg gleder meg! ..min kjære skal kun ha sine ordentlige klær her inne, arbeidstøy får vi finne ett annet sted til.. her skal vi ha det ryddig og oversiktlig :-)

Den skrå delen blir det plassbygget hyllesystem, med oppheng..
Den høye delen får skaper fra ikea - men uten dører
Selve døra, skal vi lage selv - den blir tapetsert i samme tapet som veggen, bare med ett lite håndtak, så dette skapet stjeler ingen oppmerksomhet fra soverommet... gjett om jeg gleder meg!!!! Det er slike ting jeg elsker, tenke ut smarteløsninger, finne det som er mest plasseffektivt, tegne, måle, designe.. og så få min fantastiske husbond til å hjelpe meg å gjøre det i praksis.. Dette kommer til å bli husets fiiineste rom :-))))

Siden min første leilighet var liten, og jeg alltid har hatt mye ting, mange hobbyer, masse klær og sko, så lærte jeg meg fort at for å utnytte plassen, så måtte jeg bygge ting selv! De møbelene jeg trengte fantes ikke i butikken! Jeg elsker å skape noe med mine egne hender,  det gir en enorm tilfredstillelse! I starten kjøpte jeg ting, plukket de fra hverandre og tilpasset dem, men jeg har prøvd meg som møbelsnekker også, hvor jeg har både snekret møbler, og sydd trekkene selv. Jeg har kjøpt stoffer på møbelfabrikk utsalg og trukket om en praktisk og god,  men stygg sovesofa, snekret "paller" med oppbevaringsrom og stoppet dem med skumgummi og trukket dem i samme stoff som sofaen, jeg har laget plassbygdehyller, senger, skrivebord... kjempegøy, og veeeldig trist når jeg flyttet fra alt dette :-)

I den lokale trelasten, så de på meg med latter i blikket når jeg kom med tegningene mine, med mål på hver minste lille ting, og spurte om de kunne hjelpe meg å kappe - jeg hadde bare ei stikksag den gangen, og var student. Det var tider det... jeg har lyst til å gjøre mer slikt... :-)))

I dag starter vi med loftet, så blir det soveromstak i morra og søndag.. :-)

Prosjekt 2: MASTER BEDROOM med walk-in-closet
Det er virkelig ett prosjekt...

til høyre kommer det nye badet , men der skal det først bygges litt på..

Her ligger taket..
Fargepaletten, grå, dusty lilla, skagen, og lekker tapet..


Veggene blir panelplater i fargen SKAGEN
Gulvet er heltregulv fra Moelven, i gråbeiset og vokset
Tak og lister i EGGHVIT
Tapet fra Borge... skal tro om det blir den grå med de romantiske blomstene...
Sengeforlegger i dusty lilla fra Home&Cottage


mitt egengentlige førstevalg..

lekker tapet, men blomstene er i skinnende bronse...

elsker denne, men litt lik den på gjesterommet..

hvile-stol til klærne.. :-)

Prosjekt 3 - GANGEN
Dette blir mitt prosjekt tenker jeg, for her er det maling som er det store.. vi får se da om ikke jeg tilfeldigvis bestiller noen til å ta det grøvste.. *hehe*

..slik blir gangen.. ett strøk, ingen kvist lakk!!!!

fantastisk produkt!!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar