torsdag 7. mars 2013

Rev i seglene...

Tungvekter
Nå har jeg utsatt det alt for lenge.. overskuddet kommer med sola, og våren nærmer seg.. jeg gleder meg til å ut i naturen igjen.. men jeg drasser rundt på en masse dauvekt.. På tide å gjøre noe med den saken har jeg tenkt!

Jeg har forsåvidt alltid vært aktiv, har trent mye og elsker turer på fjellet og i skauen (om sommer'n that is) men nå er det tungt, slitsomt og slett ikke så stas.. Jeg sa det sommern for 2-3 år siden når vi var på Gaustatoppen, at nå må det skjerping til - isteden har vi kosa oss med masse god mat, snop, tv og junk. Det har ikke gjort at jeg har kommet tilbake til meg selv igjen, for å si det mildt!!

MEN med tanke på at jeg i April skal til VÅGÅ på workshop med Morten Krogwold, så burde jeg komme i form - og det litt brennkvikt! Jeg vet jo at det ikke er noen snarveier, men det skal ikke så mye til heller når formen er LABER! Jeg har lyst til å dra på Dovre for å se på Moskus.. men orker ikke tanken på lange turer med tung opppakning.. Jeg er lei av å høres ut som jeg har astma når jeg er på tur, slik kan det ikke fortsette!!

Jeg har ingen planer om å se ut som en sylfide, jeg er en livsnyter og det kommer jeg alltid til å være. Ett glas vin, deilig mat og dessert.. sjokolade.. joda det er mange fristelser.. men nå er det på tide med måtehold!

I snart to uker nå har jeg tatt til fornuften, istedenfor å oppleve ulvehunger når jeg er på vei hjem, lager jeg meg et par knekkebrød som inntas i bilen på vei fra jobb. Nå er det frokost hver morgen, selv om den av og til inntas i bilen, eller ved PC skjermen mens jeg starter dagen hjemme før jeg kjører til byen - så spiser jeg! På jobb hopper jeg over varmmaten med frytyrstekt og pannert mat, og spiser heller masse salat med koktegg skinke osv... og det funker! På torsdagene føler jeg meg dessuten veeldig flink som går forbi vaflene vi alltid har på torsdager! Jeg lager meg heller ett par knekkebrød med ost, skinke og grønnsaker - klare til å spise i bilen.. Nå har det allerede blitt en ny rutine - og det funker! Jeg føler meg aldri sulten, men jeg har alikevel tatt av 1,5 kg på ei uke! Da har jeg vært på resturant flere dager, spist sushi og cajun burger.. Om kveldene har jeg kosa meg med tørket frukt og muligens litt for mange nøtter.. riktignok har jeg trent en god del.. men det skal jo ikke så mye til.. ikke er det pulver og ikke er det diett.. bare rev i seglene og sunn fornuft!

Jeg er heldig, for jeg er veldig glad i å trene, spinning for eksempel - eller saltimer på Elixia. Den følelsen når jeg og Linda luska inn på Cardio Step for første gang på evigheter denne uken... det er så vanvittig deilig (og sinnsykt slitsomt) På slutten av timen trodde jeg at jeg skulle dø *hehe*, men jeg vet jo at det ikke er så mange ganger den følelsen er der! Så vi har komitta til nettopp denne timen, en gang i uken nå. Kalenderen min fylles opp, men jeg vet at overskuddet stiger!! minimum 3-4 slike økter i uka så blir detta bra!

Spinningtimen min sist fredag, var langt mer energisk enn på lenge - selv om det bare da var en uke jeg hadde holdt på. Jeg gleder meg til timen i morra!! og i kveld er det styrketreningsprogram som skal på plass.

Sjokoladen er byttet ut med en boks tørket frukt og nøtter som nå alltid er i vesken, i bilen og på kontoret. Nabo'n går på Grethe Roede.. kanskje skal jeg også hive meg med..for det er lettere sammen... men jeg kan jo dette, etter å ha vært den som har veiledet i slikt i mange år... både som spinninginstruktør - men også på jobben på klinikken... Vi får se... plutselig...

Håpet er å komme inn i mine gamle fine kjoler før sommer og alle bryllupene... nå har jeg sagt det "høyt" også - så da krever det mer! Hjemme har husbonden også blitt med på notene, etter mange kommentarer om magen sin.. jeg synes nå bare den er søt jeg da <3 ...men vi skal møte sommer'n litt sprekere og kanskje i litt mindre omfang!

"Ta meg som jeg er" Bjørg Thorhallsdottir
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar