søndag 3. mars 2013

...med planker på bena..

Han ene gikk nesten til Aurset, jeg klarte meg med 6,5 km t/r
 
..smøre service..

fine løyper da.. sikkert.. hva vet vel jeg om slikt..






Store Garsjøen


Jeg er ingen skiløper... det har vel snart også min kjære - alltid så optimistiske - husbond - lært seg også nå.. men hva gjør man ikke, når sola stråler og energien strømmer..


rød på nesetippen <3


Etter noen timer på terrassen i stekende sol, kun iført en ullsinglet og en treningsbukse til knærne - setter vi kursen mot Mangen. Vi skal ut på ski, jeg har gått med på å gå til Myrlia!  Skal vi tro på reklamen så er dette en lett tur for de første skiturene til barna, på flate 1,5 km. Når lærer vi at man ikke skal tro på reklamen da?!
Det ser jo idyllisk ut på bildet!
Allerede ned den isgladde og steinharde bakken fra parkeringsplassen, tryner, eller rettere sagt deiser jeg i bakken, så bakenden min sender sinna stråler opp igjennom ryggen og rundt hele meg.. Pusten slås ut etter det steinharde møtet med underlaget.. nevnte jeg at jeg IKKE KAN gå på ski - ihvertfall ikke på porselen, for det var vel omtrent slik det føltes.. OK, så var det litt spesielt føre, og skia var fryktelig glatte... og nei, jeg kan ikke ploge.. hehe.. jeg har ikke gått på ski siden jeg trampa rundt på planker i løssnøen på hytta... det er omtrent 30 år siden sist vil jeg tro, og mange turene var det ikke der heller..

lattermild.. men selv da må det jo knipses.. min nye lille LEICA

ikke fullt så gøy bilde.. jeg blir liggende her, vekk meg når du er ferdig..




Mr Duracell

bevis på skitur...
Etter å ha stokket om på armer og bein, en forstua tommel, en enda mer krenket stolthet, og ny smøring er på plass under planka.. så setter jeg og en utrolig tålmodig, men nå en smule mer betenkt(?) husbond nesa videre i løypa.. hva møter vi på da? joda en bakke... jeg nekter å gå opp.. dermed går vi tilbake og legger turen over isen... med stekende sol, på den store hvite flaten brenner det deilig i kinna - men joda, jeg tryner her også.. rett på flate isen.. hahaha.. jaja.. men en fin dag ute i frisk luft og deilig sol.. det var det!

1,5 km flatt over isen fra parkeringsplassen

Vel fremme ved Myrlia møter husbonden en gammel skolekompis, de påstår det er flatt ett godt stykke, før en bakke og så flater det ut langt innover.. jajaja.. så tusler jeg inn til den bakken da.. der inne var føret godt, og det var nesten litt deilig.. ikke like flatt som på isen, men ikke langt unna.. litt skygge hadde sporet hatt og løypene var nylig kjørt opp.. totalt ble det 6,5 km på meg.. og kanskje det dobbelte på min kjære :-)

...nesten så jeg kosa meg - men bare ikke si det til noen.. for jeg KAN IKKE gå på ski... han innrømmet det min kjære også:
"på flata og i løssnøen går det greit, men du kan ikke kjøre i bakker jenta mi..
- på tide å lære det kanskje?!!"

 #*%&## hmpf.. ellers takk... det har ikke rumpa mi godt av!!

..står ned så øreflappsene flagrer..

 
...det er litt forskjell på iPhone og Leica bilder... denne turen var begge med..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar