søndag 10. mars 2013

Deilig helg :-)

Helgene går alt for fort, i morgen er det jobb igjen.. og liste over gjøremål denne uken er langt lengre enn jeg setter pris på - meeen jeg er glad jeg har en jobb som er fleksibel og fin, så får det heller være at det er hetisk i perioder!

Helgen startet veldig bra med spinningtime (au jeg har vondt i rompa enda etter knall og fall sist søndag... og uten sykkelbukse.. jaja.. ) Ny tradisjon i heimen på fredag er biffsnadder og bakt potet, sunn variant - men utrolig digg faktisk!

Lørdag var det deilig å kunne slappe litt av, pusle litt i huset og få havregrøten servert av min kjære, med kanel, rosiner, og banan på toppen! Knallgodt og veldig mettende!

prøver SKYR istedenfor "go'morgen"... veeeel.. tilvenningssak!?
Sliten og støl i kroppen i dag, men litt fikk jeg da fikset litt.. Før turen gikk til Oslo, først en liten stopp hos Nine, snille Nine hadde laget øredobber til meg ikke bare ett, men hele 4 par!!! ..og pynta små søte lyslykter med blonder, og tape! Såå koselig! I tillegg fikk jeg "Bjørg kalenderen for 2013", Nine har vært sykemeldt pga ryggen, så det var egentlig jeg som skulle innom med en liten oppmuntering til henne.. hehe.. jeg er heldig!

..på tide å lage en liten hilsen fra Cathrines utdrikningslag i sommer..

Videre til Skøyen for en jentekveld hos Cathrine. Der var også Ellen, Lena, Bente og en kollega av Cathrine - en veldig kos kveld.. trim fikk jeg også der jeg tusla rundt hele skøyen for å finne Cathrine sin nye leilighet.. *hehehe* Maten var nyyydelig.. og jeg som egentlig er veeeldig sunn om dagen - kastet forsettene nesten litt på båten.. Forretten var kamskjell servert på avocado, med en lett og digg dressing (soyasaus, chili, ingefær, hvitløk, koriander osv) Så kom hovedretten på bordet, gryte med mørt oksekjøtt, champiser, gulrøtter.. store rause biter... mmm... Desserten var en kanongod ostekake med gelelokk... jeg førsøkte å være flink, tok ei tynn flis.. men måtte til på en runde til.. åååå så mett.. Følte meg alikevel yberflink når min favorittsjokolade, "melkesjokolade hjerter", pottis og smågodt kom på bordet.. jeg sto imot! Ingen snop på meg, to flak superskips bare for ikke å virke helt nazi! ...og Pepsi max i glasset.. sånn rent bortsett fra sprudlene i velkomst drinken da :-)

Bobler kan man jo ikke si nei til..

kos kveld rundt bordet!
 

Søndagen gikk med til klesvask og andre huslige sysler, en deilig gåtur fikk vi oss også, etter at min kjære husbond hadde tatt seg en tur i skiløypa! Jeg lar meg imponere, men nektet og la rompa mi få enda ett ublidt møte med det steinharde underlaget.. På beina er det derimot greit å gå, selv om det er mye isete veger.. så har jeg hvertfall ikke glatte planker under føttene.

Fiiin dag, med strålende sooool... jeg laget kyllinggryte med ekstra lett melk i sausen.. hehe.. utrolig at det blir så godt, men det gjør det faktisk og så lettvindt det er :-))

Skulle ønske helgen hadde en dag til... minst <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar