søndag 17. mars 2013

Inspirasjonsbilder soverom og walk-in-closet

Master bedroom & walk-in-closet
 
Soverommet får panel i taket, hvitmalt! På veggene blir det for enkelhetsskyld "Arbor Panel" som er ferdigmalte plater i MDF, disse platene har en myyyye finere overflate som minner om vanlig panel. Det er tykkere enn vanlige plater som gir dypere og penere profiler. Malingen fremstår med penselstrøkstruktur... sååå jeg må vel også innrømme at det er vel verdt de kronene det koster ekstra - selv om det igjen er husbonden som står for det valget.. hehehe..
 
Gulvet er det samme som på kontoret og gjesterommet oppe, fra Moelven, heltre ferdigbehandlet med en grå beis... ellers tja.. hvite malm kommoder under skråtaket.. det er ekstra høye knevegger, så de er 140 på det laveste... God plass til den høyeste malm.. 5 brede og en smal får vi i bredden. Da burde det være godt med skapplass... Selv om jeg vurderer å bygge opp sengen på skuffer, slik at sengetøy, ekstra dyner osv kan oppbevares i sokkelen... Man får jo aldri nok lagringsplass. Det er dessuten deilig å ha ett fast sted til sengeteppe og pynteputer.. for jeg rer ikke opp sengen med det hver dag...

noe slikt kanskje?

Eller litt mer hotell look?
ikke heeelt slik da..


denne hodegavlen ville jeg hvertfall klare å lage..

Lettveggen bak sengen skal få en sprek tapet, og jeg gleeeder meg til å lete etter den..


Walk-in-closet

Vi skal dele av et rom i soverommet ved hjelp av en lettvegg. Jeg hadde tenkt å ta min lettvindte løsning ved å bruke skapene som vegg og tapetsere baksiden som vender ut i rommet, men min kjære skal gjøre alt skikkelig.. (dvs dyrere og mer tidkrevende.. i mitt hode) Jeg har laget ett rom i rommet før også, den gang festet jeg "harmoni" veggplater bak på en svær veggseksjon og fikk avgrensett stua mot gangen. Det ble knallfint og var såre enkelt ;-)

Ikea sin versjon.. jeg hadde tenkt noe lignede!
 
kanskje lurt med gardiner foran hyllene, for å holde litt mer støv borte?



Fremsiden av ikea versjonen, med tekstilkledde skap - enkelt å bytte
 
Uansett, nå blir det hvertfall bygget vegg, og jeg har tegnet en "dør" på hjul, som også skal tapetseres, så walk-in-closet'et blir som et hemmelig rom, og døra blir som en grunn hylle med speil når den åpnes inn i soverommet.. Jeg gleder meg!! Min kjære mente det så "avansert" ut.. men dette funker! han er den dyktige "doeren" mens jeg tegner, designer, sparkler, pusser, sparkler, maler og tapetserer... og er håndtlanger underveis i snekker prosessen! Gjett hvem som er happy med ferdigmalte vegger.. hehe..


målestokk 1:25
Den ene veggen bli omtrent slik... kanskje?! IKEA garderobeplanlegger
 
Jeg føler meg heldig som  har plass til et walk-in-closet, selv om man vel alltid kan sikle om mer, større og bedre...  det er mange mange lekre løsninger...CLOSET E N V Y...!!
Uansett det skal bli digg å få oversikt over alle klærne mine igjen!! og ikke minst skoene <3

litt slik tenker jeg det blir..  liker den skohylla!

Kanksje jeg skal male innerveggen KNALLROSA... :-)
 
Det sies jo at "A girl can never have toooo m a n y  clothes, shoes or purses in her life... men the B I G question is where does she keep them all? Man kan jo bare drømme om that perfect closet fit for a goddess.. hehe... jeg har funnet noen slike..
 
 





 
 
Prosjekt 1, LOFT
Jeg har nå kjøpt loftsluken, med ferdigmalt luke og sammenfellbar trapp. Husbonden har fått til gards treverk til å bygge opp dragerne for å få lagt gulvet der oppe.. så nå er det jommen på gang ;-)))

Det skal bare bli "litt" eilig da å få vekk eskene med julepynt, sommer og vinterklær... og alt annet som brukes ett par ganger i året.. da blir kjellern ryddigere og kan brukes til andre ting.. det blir digg det!!!

 

2 kommentarer:

  1. Hei Maya!
    Takk for hyggelig hilsen på siden min!

    Ser at jeg har litt å "ta igjen" her inne osgå:) he he... så fine bilder, likte det øverste soveromsbildet! blir kjempefint tenker jeg!
    Uansett hvilken "modell" dere går for, så masse lykke til :) For ikke å snakke om Walk-in-closet`n :) alle pikers drøm det!!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette blir bra, tar bare "litt tid" vi har ikke gjort stort med det før nå igjen. Nå er walk-in ferdig.. jeg er veldig fornøyd om jeg så må si det selv ;-)))

      Slett