søndag 2. juni 2013

Innholdsrik helg!

på kveldstur, måtte jo knipse farmen fra avstand..
Trollskstemning ved stabburet pga all fuktigheten i jorda..
Dette har virkelig vært ei innholdsrik helg - planene var som alltid mye større enn kapasiteten, men hektisk, koselig, gøy, slitesomt og deilig <3


hektisk aktivitet...
fredag jobbet husbonden på jordet når jeg kom fra jobb, så jeg tok en tur på gartneriet og kjøpte inn mer jord, heiv på mer på den reparerte "plenen", og sådde litt vel tett med plenfrø. Så satte jeg meg på klippern og klippet all plenen her på tunet, dvs med unntak av de bratteste kantene og skråningene. Det får husbonden snart fikse selv - jeg vil ikke tippe med den doningen der!!


I fullt firsprang


kooos med meg!


vakre pelargonia


forskjellige typer


Karen


min favoritt..
Tanken var også å få plantet, men klokka løp ifra meg. Siden det nå er blitt juni så tenker jeg at tomater, agurk, squask og gresskar kan komme ut av orangeriet - ja resten av de andre plantene også forsåvidt - de vokser snart ut av pottene sine der. Men det var mye som skulle fikses denne helgen!


Tott på tokt..


Lørdag var det litt bilderedigering, litt rydding i uthus og gårdsplass - ting tar tid! Formen var ikke helt i vater heller, så det ble ikke så mye piff over meg - dusjen ble lang og ja.. men jeg kom meg til byen på fest til slutt!

Eventen fant sted på Kampen bydelshus i Oslo, det var en fin feiring av Tonje & Marius! Bryllupet ble feiret for andre gang, denne gang var det bryllupsfesten for vennenegjengen som fant sted. Koselig fest med god mat og en herlig gjeng festglade folk!! Selv fotografen bytter ut arbeidsklea med finstasen :-)

Herlig lekent par



Sanghefte med bilde fra selve bryllup tidligere i vår.

Søndag var også været strålende fra morran, men så øsende regn og tordenskral og så sol igjen.. Jeg fikk ordna litt ute, plantet litt mer og fikk dratt frem alle kokker og kar jeg hadde tenkt å plante i i sommer, foreløpig står veldig mye inne. Siden hverken pelargoniaene eller hortensiaen liker veldig mye regn, så har jeg ett problem... Men jeg planter i krukker og spann, og setter det så tett inntil veggene det går, så håper jeg det blir bra!

Heldigvis rakk jeg å ta konfirmantbildene ute før regnet kom, deretter lekte vi litt i studio. Skjønn jente, det er tydelig at eplet ikke faller så langt fra stammen.. herlige damer i den slekta der :-)



Skjønn konfirmant var innom for bilder i dag (uredigert PrtSc)

Været idag: Strålende sol, vindstille, litt skyer, storm i kastene, øsende regn (10 mm på kort tid), så strålende sol... er det rart man blir oppgitt.. husbonden har enda ikke alt kornet i bakken, og vi er ute i juni alt!!


Syriner i hagen, i hvitt, blått og lilla.. de er helt nydlige nå!
 

go'gutta slapper av...

dropp de bildene a..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar