torsdag 27. juni 2013

ENDELIG kyllinger i HønePane huset!!

I dag ble jeg utrolig glad og rørt når jeg kom ut i HanePane huset.. Her hadde det virkelig skjedd ting siden i går ettermiddag.


Morsinstinketet er helt utrolig!!

Skuffelsen har vært stor de siste dagene, da det ikke har sett ut til at Gunilla skulle klare å ruge ut kyllingene sine. I går var jeg derfor bare en kjapp tur bortom etter jobben, og alt så vanlig ut, hun lå på redet som hun har gjort nå i 3 uker.. I dag tidlig hørte jeg veldig mye lyder fra HønePane huset.. men kyllinger var ikke i mine tanker.. tenk det da.. nå har jeg ventet spent i 21 dager.. på dag 23 var det borte fra det overfylte hodet mitt..

Jeg hadde et par telefonmøter på morningen, og så fikk jeg unna både referater og rapporter før jeg bare skulle løpe bort og gi HønePanene litt mat og hive meg i bilen for å rekke lunsjen på jobb.. men da var hønsehuset livat gitt.. med små nøster hoppende rundt utenfor nettingen og en svært stresset mor løpende rundt innenfor.. Hønene sto å sjekket hva dette lurvelevenet var og jeg ble helt fra meg.. i dag av alle dager hadde jeg "glemt" kyllingene.. ikke løpt ut for å se om noe hadde skjedd.. og i går kveld var jeg så sliten etter en lang dag, at jeg sovna på sofaen uten å ha vært kveldsrunden min ute hos dem...

Jeg vet ikke om jeg kunne ha gjort noe fra eller til, men to kyllinger var døde, halveis ute av skallet sitt... og noen av eggene var enda ikke klekket.. jeg vet ikke om det befinner seg kyllinger inni dem.. alt jeg rakk var å få opp et lite " plankegjerde" så de ikke fikk smette ut i nettingen (jeg trodde den var finmasket nok) Fikk tatt noen få mobilbilder, og sett at mor roet seg ned med de små under seg.. jeg får bare håpe de går bra med disse skjønningene.. Selv om jeg må sette nesa mot Verdal i morra tidlig.. akkurat DET har jeg ikke veldig lyst til nå.. *hehe*


 
Her ligger alle varmt og trykt inni mors fjær, mens en tøffing får opplæring i å spise <3
hør på de søte små pip'ene og mors formaninger!


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar