mandag 17. juni 2013

Mikrofly på gården!

I dag fikk jeg en herlig overraskelse!

Det dukket plutselig opp et knallgult FLY på den knallblåe himmelen, og det  landet i den knallgrønne åkeren mens hele gjengen satt og inntok middag ute. Gjett hvem som skulle få bli med på tur da gitt!!

For en fantastisk overraskelse.. bilder kommer når ting roer seg, for jeg rakk ikke få med meg iPhone.. bare grabba med meg Nikon.. HVERDAGSLYKKE!!!

Flyet var et mikrofly, og var egentlig bare ei stiv ramme med "plastduk" spent opp. Det var metallskinner til å sette bena på, men her var det om å gjøre å ikke tråkke feil, da ville hele flyet være ødelagt!  Jeg må innrømme at jeg følte meg som en elefant i glasshus når jeg lirket meg på plass... Ta der, hold der, sett føttene der, sett rumpa der.. Det er ror og pedaler bak der også, ikke rør dem er du grei.. *hehe* jeg satt altså med stikka mellom beina, og den beveget seg helt uten min innblanding..

Jeg tenkte at jeg ville være redd, men det var bare SUPERGØY.. jeg knipsa en god del bilder der oppe.. så moro å se området fra lufta!!!

Flyet hadde noen svære gummihjul, med lite luft i.. så landingen var overaskende myk i det ujevne underlaget. Åkeren har jo ikke engang blitt tromla i sommer..  Svært dyktig pilot og en fantastisk tur.. jeg storkosa meg!!! Jeg har verdens beste kjæreste!!!! Tuuusen takk!!

Dagen var super, reker med tilbehør, og så innvielse av den nye BÅLPANNA som husbonden vant.... det blir stas å brenne bål i den!!

GUNILLA ruger enda, og nå nærmer datoen seg med stormskritt.. siden jeg skal på jobbtur denne uken, så har jeg i dag bygget et stort bur rundt verpekassen hun ligger i, lagt på ny flis og satt inn mat og drikkeautomat som egner seg for sånne søte småtroll.. Nå er det klart for familieforøkelse.

MEN jeg oppdaget en ubudengjest i HanePane huset, det var en ROTTE der... det har ikke vært slikt her på garden så lenge jeg har vært her.. så hvor den der har kommet fra er uvisst - men vekk skal den!!

Den pila ut fra under verpekassen (den står på klosser) og svingte kjapt bak kassen, jeg har aldri sett maken, den var lysebrun i pelsen! og svæææær... det som skremte meg mest var at den klatret rett opp slette veggen.. ÆSJ.. min kjære er satt på saken, og jeg har fått strenge restriksjoner mot foring med for mye mat.. nå henger riktignok matbeholderne i en kjetting i taket - men det drysser ned, for ikke å snakke om at denne rakkeren kan HOPPE.. Mus er en ting, det klarer kattene å hamle opp med.. men ei svær feit ROTTE liker jeg ikke.. Siden vi bor på gård er det mange feller rundt omkring, men ingen har brukt dem.. men nå trengs det hvertfall... Jeg fikk helt spader...

Den har gnagd seg ett hull helt oppe ved taket.. jeg frykter hva som kan befinne seg inne i glava'n jeg da.. fyyy så ekkelt.. jeg har ingen planer om å finne ut hva den har drevet med der heller.. noen hjemligheter kan husbonden ha!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar