søndag 20. november 2011

Koselig og effektiv helg!

Har hatt en kjempefin helg, med masse besøk!

Fredagskos med ost og kjeks og rødvin i armkroken er slett ikke ille og resten av helgen ble like bra! Jeg er priveligert, en snill og god kjæreste, mange gode venner. Verdens skjønneste pusebarn...

På lørdag skulle jeg tatt bilder av Kathrine med familie, men vi utsatte det pga det veldige mildværet, vi vil ha rim på trærne! Plutelig ble det litt ledig tid... til litt shopping med a svigermor hos "vevstua (?)" så nå må det vel bli masse sying fremover...

Jeg som ikke er julete har allerede idag kjøpt inn både Lutefisk og ribbe til førjulsmiddager, og ikke bare det - jeg har pinadø hengt opp en julete dørkrans som jeg kjøpte på Perfeckt Home partyet hos Trine Lise... tja... dette lover ikke godt eller?

Lørdagskvelden ble det avtalt med Nina og Morten at vi skulle en tur på "Fjøset", de har faktisk veldig god mat. 3 retter med vin til rundt 500 per pers er heller ikke gal pris... jeg ble så mett at jeg fant det like greit å legge meg straks vi kom hjem, så mye partygirl er jeg blitt... hahaha... selv om jeg synes det vel vel tidlig å dra hjem når vi dro hjem, var det godt å legge seg til rimelig tid en lørdag :-)

Søndag hadde vi besøk av Nina, Per Kristian og Helene til middag - kjempekoselig! Helene var ikke så veldig glad i at hanene gol så mye, men småpusne falt naturligvis i "smak" :-)

Nine kom på søndag kveld og tilbød seg å ta over Amanda om det ikke går seg til med småtrolla og Amanda, hun er god på argumentere den dama, og Amanda vil jo da komme på besøk til jul osv... *hehe* men det er med tungt hjerte jeg vurderer det... Amanda er en kosepus av de skjeldne - selv om hun er litt vel sær... Hun er jo bare skjønn!

Jeg fikk ikke delt meg opp til å dra på messa sammen med Vigdis på søndag, så det var litt synd, hadde gledet meg til den firedelte messa med Alternativ- , Hjem og Hobby- og Antikk- messene... men men.. kan ikke få med seg alt...

Innimellom ble en haug med klær både vasket og ryddet vekk, huset ryddet, støvsuget og vasket til den store gullmedalje.. og 2 etg ommøbelert og gjort klart til å ta imot både gjester og ikke minst ha en krok og trekke seg tilbake om en av oss har huset fullt av andre... Loftstua er dermed klar til bruk :-)

Lars har blandt alle sine millioner gjøremål på garden fått panela ferdig hønsehuset til hobbyhønene, og vi har isolert taket, og festet opp takplater inne... malejobben får vente til våren, nå er det for dårlig tørk...

Hobbyrommet/Kontoret er på vei til å bli et ryddig sted å være... så dette lover jo bra...

Nå gleder jeg meg til en sykveld på tirsdag, skal se jeg må bake noen kanelsnurrer og varm kakao til damene... må vel vise meg som ei skikkelig gardskjerring.... nå mangler bare Elgbikkja i en løpestreng på garden, så er idyllen komplett... eller... *hehe* :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar