mandag 6. februar 2012

Tromsø!

Jeg hadde en fantastisk tur til Tromsø, i helgen. Egentlig skulle jeg bare opp på et møte fredag. og hadde bestilt siste flyet ned igjen fredag kveld iom det var mye biligere og jeg fikk litt ekstra tid, spesielt det siste! Så jeg utnyttet tiden helmax, og fikk meg en tur opp med fjellheisen i nydelig sol. Det er en Taubane til Storsteinen (421moh) med fantastisk utsikt over Tromsø. Når jeg sendte et mms-bilde til Lars så ble han en smule misunnelig, og kom spontant opp!!! Vi fikk en veldig koselig helg, med masse inntrykk i en herlig by!

Her er måne og sol.. men dessverre så vi ikke nordlyset :(

Fjellheisen
Helt fantastisk utsikt over Tromsø.

Ishavskatedralen
Tromsdalen kirke, også kalt Ishavskatedralen, ble innviet den 19. november 1965.
Arkitekt: Jan Inge Hovig
Østsiden har en fantastiske glassmosaikk, fra 1972 av kunstneren Victor Sparre.
Flott kirke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar