torsdag 11. april 2013

Morten Krogvold workshop

 
Er hjemme igjen etter nesten en uke på workshop med Morten Krogvold. En morsom, aktiv, slitsom, spenstig, fargerik, arbeidsom, intens uke med masse gøy , lite søvn og mye gøy. Bøyer meg i støvet for Morten Krogvolds entusiasme, kunnskap og formidlingsevne. Han har åpnet opp en ny og spennende verden for meg, og jeg sitter igjen med en skikkelig god-følelse blandet med vemod over at det er over.... og for en herlig gjeng med mennesker jeg har blitt kjent med på reisen. Takknemlig og inspirert. Undervisning og praksis fra 08.30 til 22.30. Jobbing med egne bilder fra 22.30 til både 02.00 og 03.00..... (Noen jobbet enda lengre...). Så opp for å fange morgenlyset i 06 tiden, før morra samlingen..  Jeg har fått mye å tenke på og mye å bearbeide...

Dette var vel så mye en workshop i "LIVET", det var kunsthistorie, musikk, opera... KONSENTRASJON om det å være her og nå, helt uten mobil, nett, mail eller annet som kunne forstyrre oss i vår boble.

Jeg var den som fikk mest kjeft i gruppa, prosjektet jeg valgte var helt galt, hvis jeg forsøkte å forklare så var det også galt.. til slutt gav jeg opp, og gjorde noe jeg er mer trygg på.. portrett og mennesker.. Da løsnet det... på avslutningsmiddagen ble det holdt taler og delt ut kursbevis. Dessuten den høyt hengende "Vågå-prisen", velfortjent gikk den til Charlotte. Hun er knallflink, og har utrolig liten tro på seg selv.. Jeg var også heldig og fikk en signert plakat... gjett om jeg var glad for alle de fine ordene og en liten undskyldning for at jeg var den som hadde fått mer kjeft enn alle de andre til sammen.. men det var godt ment - han ville pushe meg.. hehe.. phuuu... for meg ble dette dermed en stor berg og dalbane.. og som mange andre før meg.. hadde jeg egentlig mest lyst til å dra hjem, midtveis i workshoppen.. men jeg er glad jeg ble, for det sluttet på topp og jeg er super fornøyd...
Jeg skjønner nå hvorfor folk drar tilbake mange ganger.. han er som en Engel og en Djelvel i en og samme person den mannen.. og han gir utrolig mye av seg selv!!

Kurset anbefales, men vær UTHVILT før du drar.. det er ikke mye søvn, og man blir tappet både fysisk og psykisk... men det er verdt det!! neste gang.. skal jeg ikke pusse opp før jeg drar, da skal jeg sove ei uke først og ei uke etterpå ;-)))) 



Gøy å være med på oppstilling av gruppebildet med denne karen!!

Ett av mine bidrag, dette fikk jommen skryt av sjefen ;-)



Her snakker han om mine bilder.. ...jeg husker ikke stort..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar