lørdag 13. april 2013

Surpriseparty

Min kjære er verdens snilleste, og jeg har dårligsamvittighet for at jeg var borte på bursdagen hans. Dermed inviterte jeg alle kompisene hans til en real gutte-kveld.

Tanken var å holde festen i den nye kjellerstua

"problemet" var at vi har holdt på å få inn nye hyller der, de må spesialtilpasses og ja..nye lamper osv. min kjære ville ikke prioritere dette pga soverommet vi også holder på med, så da måtte jeg late som jeg skulle ha kunder i studio lørdag formiddag.. Jeg argumenterte med at det ville vært utrolig greit å være helt feridg med kjellern.. *hehehe* Min kjære ble lettere irritert og syntes jeg la alt for mye tid ned i planting utenfor, opprydding, skrubbing og bytting av lamper(!!) inne i kjellerstua. For ikke å snakke om den teite midt hylla, det kunne vel vente til walk-in var ferdig..

Så kom *plutselig* ikke kundene min på lørdag alikevel - de skulle ikke komme før søndag, men da var det jo så fiint der at jeg mååte jo bare teste stearinlysene osv.. hahaha..

Jeg valgte å servere spekemat, for da var det lite misstenkelig matlaging på gang..

Men å få ham inn fra verkstedet til rett tid, se det var ikke lett... igjen måtte jeg ty til svigersene.. lettere irritert dro han ned til dem for å se på regnskap.. hvorfor i alle dager måtte han se på det en lørdagskveld.. *hehe*

Han ble lang i maska når den ene etter den andre bare dukket opp, så når jeg maste ham ned i kjellern for å se på hvor fint det hadde blitt gikk smilet rundt...

Gutta kosa seg, og stemningen steg så jeg etterhvert hørte dem helt opp i 2 etg :-)


Dagens meny, spekemat med potetsalat, kremet potetsalat, waldorfsalat, grønn salat, meloner, brød, flatbrød, ost og kjeks...

maten avlevert, da overlater jeg arenaen til gutta <3

midlertidig dør og midlertidig trapp, det kommer nok også fliser.. men så digg!

Gleder meg til sommern, få fikset litt mer opp ute :-)


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar