lørdag 19. januar 2013

Skrotten på verksted

Jeg var også inne på "verksted" her før helgen, da var det mine rare føtter som fikk seg nye senger(!!).. Jeg kom nemlig til ortopeden for 3 gang og skulle hente sålene mine:

I resepsjonen sier jeg "Hei, jeg skal hente sålene mine, og har en time kl 13:00"
- hmmm... såler??! Har du henvisning fra NAV?
Nei, jeg har ikke noe NAV papirer, jeg er henvist hit fra en spesialist jeg ikke husker navnet på, men dette er altså 3 gang jeg er her. Jeg var her rett før jul og foretok avstøpning, har en time i dag for å tilpasse og hente..
- oh, ok, da mener du FOTSENGER ja...
ok, vel.. det er mulig.. men jeg har altså time kl 13:00
- jaaaa.. det stemmer det, da kan du sette deg ned å vente da...
*nettopp*

Ikke for å være vanskelig altså, men det er SÅLER som man putter ned i skoene, etter å ha fjernet de innersålene som er der.. ?!!

Uansett, dette kom på den nette sum av 2200,- og det var altså 3gang jeg var der. Totalt har altså FOTSENGENE mine kommet på rundt 4000,- men nei, forebyggende tiltak - det dekker ikke nav, jada dette er nok en av årsakene til den kranglete ryggen din, og akillesbetennelsene som kommer og går og ja.. neida, dette må du dekke selv!
- vi har mange fine sko her også, hvis du vil se på det med det samme. Disse fotsengene får du nok ikke inn i alle skoene dine skjeønner du.
OK, la meg se. Disse var pene, er det 692,- som er prisen for disse.
- Neida det er egenandelen det, hvis du hadde hatt ett NAV-vedtak. De koster 2700,- de der.
Hva må til for at jeg skal få ett NAV vedtak sa du?
- Nei det må søkes da, men han spesialisten du gikk til er ikke akkurat Vesås, så han pleier å få avslag.. det hender om du er heldig med søknaden og saksbehandleren på NAV at det går igjennom.. men nei, det er liten vits å prøve altså...

Jasså sier du det gitt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar