torsdag 10. januar 2013

Det nye året er igang...

...og jeg har kommet i gang med det som har hengt over meg som ett mareritt i .. alt for lang tid!

RYDDEPROSJEKTET

Jeg FLYTTET inn i huset på LANDET for rundt ett år siden, og siden har alle eskene stått der og skult på meg i kjelleren. De har ikke stått i veien, og jeg har rett og slett ikke hatt sååå stort behov for det som var oppi... I tiden FØR jeg flyttet inn tok jeg jo smått om senn med meg dette og hint som trengtes, og i tiden før det igjen så kjøpte jeg jo veldig mange nyttige ting til min kjære husbond.. så stæsj har vi nok av...

MEN så startet byggeprosjektet i kjelleren "plutselig" og beit meg i baken, alle eskene måtte flyttes - fordi vi skulle pusse opp ett stort rom der nede!!! Vegger skulle rives og ny skulle opp, hull i grunnmuren og dør skulle inn... Da ble det ikke fullt så gøy lengre at jeg hadde utsatt ryddingen!!

Når jeg må innrømme for meg selv - at dette faktisk er første gangen jeg bor på ETT sted, så sier det seg jo selv at jeg har mye ting! I alle år har jeg hatt to adresser, en bolig adr og en pendler adresse. Første en liten leid pendlerhybel, siden en liten kjøpt pendlerleielighet, så et helt kråkeslott av et gammelt og stort rekkehus med et svært LOFT... En kort periode var nesten alle tingene mine der - altså på loftet, mine kjære venner hjalp meg jo da - først og stue alt inn på ett av soverommene - det var esker fra gulv til tak, siden ble mye av dette flyttet opp på loftet... og nå har det forhåpentligvis blitt flyttet for siste gang.. til huset på landet... Ringen er sluttet, jeg er tilbake ved de grønne enger <3

Vel, nok om det. Flyttelasset mitt sto altså der og gliste av meg, så det var bare å brette opp arma, og lempe!! Alle klær, og sko (oooh lykke alle skoene mine, de hadde jeg jo savnet... ) ble tatt opp i varmen igjen for å si det slik. Vaskemaskinen har gått for fullt. Skoene fikk nye  midlertidige hyller under trappen... stakars skoene mine, de måtte stables i høyden.. men nå vet jeg hvertfall hvor de ER!

Alle esker merket "kontor", "hobby" og "soverom" ble båret opp på kontoret. Kotoret mitt ble en hinderløype og en labyrint av esker... *phuuu* jeg gjorde som strusen, stakk hode i sanden.. dette vil jeg ikke se akkurat nå... Med tanke på at jeg har hatt hode i sanden lenge, og innholdet i eskene som har stått på loftet har blitt erstattet av nye ting, fordi man ikke fatter hvor det gamle er... vel.. ja... det er en del... det er dobbelt opp av mye..

Deretter ble alle BØKER, og jeg lover, det er MYE bøker, jeg elsker å lese.. før kunne jeg lese flere bøker i uken, og jeg kjøpte alle sammen.. var medlem i flere bokklubber.. ja.. neida så.. vel.. det er vel 30 kasser med bøker og filmer... de ble stablet inn i ett annet kjellerrom.. sammen med alt mulig annet.. gamle minner, barneminner, kjøkkenmaskiner, husgeråd og bestikk.. gud vet hva det er alt sammen.. det er en SKATTEJAKT å starte på dette prosjektet.

Siden julekjelken ble utsatt til 12 januar, satte  jeg meg som mål, at ALLE esker som gikk opp i huset, skulle være ryddet SKIKKELIG på plass før denne datoen.

I tillegg til at huset måtte vaskes ned etter arbeidesfolket, og alt det der kaoset byggeprosjketet medførte så hadde jeg ikke SÅÅ god tid!!

Jeg staret altså med godt mot uken etter nyttår, og må jobbe helt frem til de første gjestene kommer i morgen fredag før festen... og enda gjenstår det en del...

Men jeg fant så mange ting, som jeg har savnet, som jeg hadde glemt, og som jeg er overlykkelig over at ikke er tapt... andre ting jeg lurer på hvorfor i alle dager jeg har tatt vare på.. men det er uansett deilig å vite at det nå blir ORDEN og SYSTEM i ALLE tingene mine!!

Jeg trenger å ha noen slike spark i baken, så til påske - da må kjelleren også være ferdig - for da er det på tide å invitere Lars sine venner på fest. Denne festen var forbeholdt mine venner, som den tradisjoen det er for oss med "Julekjelke" - noen få lokale venner var invitert - men da kun de som jeg også har kontakt med på fritiden... Før de andre kommer - føler jeg at mer må være på stell... så mitt neste mål er påsken, tømt resten av eskene, biblioteket snekret og på plass, vaskerommet i kjelleren brukandes og grovkjøkkenet i 1 etg ferdig... skal vi se... det er altså nesten 10 uker til... *phuuu* Bare å brette opp arma da...

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar