søndag 20. januar 2013

Servise...

Vi var heldige å få mange supre gaver til jul, deriblandt deler til ett servise som vi ønsket oss. Vi fikk små krus, de er superfine, men vi har jo så mange krus, i ulike størrelser og fasonger. Jeg har krus til 16 stykker i "tapas" serviset mitt som dessverre har gått ut, hvertfall i norge...  - og vi ønsket oss ett kaffeservise vi kan dekke ett kakebord, eller frokostbord med - både til hverdag og fest, så derfor bestemte vi oss for å bytte disse.

2 + 4 sett med "frokost tellerken" og "små kaffekrus" fikk vi <3
Tøffe små krus, lurer på om det finnes små skåler som passer til disse
- passer perfekt til espresso!
Det viste seg at disse koppene nå var 150,- dyrere pr kopp, så det byttet ble det ikke noe av. 900,- var ikke noe lommeboken min ville ut med akkurat nå. *hehehe*
Disse står altså fremdeles ønskelisten. Eggeglassene og 19,5 cm skåler også.. og og og....

Jeg kjøpte nemlig en slik kopp og skål + en dessertskål eller "cereal bowl 19,5 cm for en femhundrings jeg var så heldig å få jul <3 Da kan jeg trøste drikke varmsjokolade og spise en stooor bolle med is neste gang jeg er alene hjemme *hehe*
 
Hos  Backe i grensen (www.backeigrensen.no/) har de ALT, naturligvis til en litt annen pris enn de har hos Tilbords, der det jo ofte er tilbud på dette servicet også. Men se på DET utvalget...
Eggeglass, smørkopp med skål, fat, paiform, salatskål -stor, salt og pepper, creme brulee... ah det er maange ønsker her... I alle prisklasser :-) ...skulle ønske jeg kjente noen som jobbet hos Tilbords - gjør jeg det tro? ...slik at jeg kan få dette til halve prisen...

 
 
 
 
 
 
..ja og enda noen NYE glass : )

 
Husbonden synes disse var grisefine og startet derfor helt av seg selv på å samle på denne serien sist vi var på Magnor. Han kjøpte 6 + 6 glass og karaffel så vidt jeg husker...
De er faktisk lekre, men jeg er bekymret for skapplassen.. hehehe..

..han er glad i glass den guten.. Han har fra før full besetning til 12, i flotte glass, med karafler og dessert skåler i samme fra firkløveren - jeg tror jommen han har spart på dette helt frivillig også.. hehehe...

Det var ikke tomt i skapet mitt heller, jeg har Tangen til 12, i det meste - mangler vel bare cognac glassene strengt tatt... pluss litt ymse annet,  I tillegg har jeg kjøpt inn 30 kuverer i billigere type, både av glass (rødvin, hvitvin og coctailglass) og tallerkner til festbruk. Jeg kjøpte inn alt dette for å kunne dekke stilig og helt til ett utdrikningslag jeg var vertinne for!! Dvs noen er knust da, så jeg må vel få kompletert de igjen også.... hahaha..

Her kan vi drikke med begge hender :-) Party anyone?

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar