søndag 13. januar 2013

Så senket roen seg...

I dag er det 20'dag jul og jeg ligger RETT UT på sofaen! Julepyntet som skulle ryddes ut i dag, ble utsatt til i morra... eller tirsdag... pytt pytt.. juletreet har begynt å slippe pynten selv... nålene faller bare vi tenker på det.. jadaså...

Helgen har vært veldig koselig, med ELLEN & INGE som kom med fly fra Mandal på fredag kveld. Vi hadde en kos skravlekveld med suppe, og vin før vi slukna i hver vår stol :-) Alltid så koselig når de kommer på besøk, det lyser harmoni av dem - og det er deilig å være i nærheten av. Jeg ønsker alle slik lykke, de klarer fremdeles ikke å holde hendene fra hverandre selv etter såpass lang tid <3

På lørdag startet vi langsomt, med en god frokost, en tur på shopping til LÅVEN - uff det er alt for mye fint der!!  Vi shoppa, skravelt med Gry og kosa oss... Før en kjapp runde på matbutikken...

Deretter var det alle mann i arbeid, gutta dekket bordet, bar senger, og gjorde klart nede. Vi jentene sto på kjøkkenet og laget mat... så når gjestene kom hadde vi full kontroll.. inntil velkomstdrinken ble KNUST og 5 liter mango og annanas drink fløyt utover benken, bak benken, nedi alle skuffene, inni skap.. utover gulvet.. og skapte totaltkaos..

Husbonden som har fått ett heltrekjøkken plassbygget av lokale snekkere, ble en smule varm om øra.. jeg forsøkte desperat og få alle skuelystne UT slik at vi fikk arbeidsplass og feststemningen min fikk en real demper.. det er litt slike ting som gjør at jeg liker å være på kjøkkenet alene.. vel, han kunne jo ikke noe for det kjøkken assistenten min, men en glasssylinder som er helt frossen fordi den er fylt opp med is.. tåler ikke at man dæljerrundt nedider med en stor ståløse.. og hvorfor han skulle nedi der.. han skulle jo bare slenge oppi lime'n han hadde skåret opp.. vel.. ja.. Bollen er ikke dyr, den er fra IKEA, men min yndling... fordi den står som en lekker lykt til vanlig, og rommer altså 7 liter drink ved spsielle anledninger.. *hulk* nå har den ett ganske sirkelformet hull neders i den ene siden og er altså ubrukelig til alt...

Festen i seg selv var veldig hyggelig, maten god og folk koste seg tror jeg.. vi var 14 stykker... en koselig gjeng som pleier å møtes hos meg.. men ja...  jeg var lissom ikke like happy... på den anenn side med tanke på alt oppstyret som var i fjor var vel dette bare barnemat.. men uansettt... Ett eneste glass gikk dukken i år, fordi en ølflaske gikk litt for hardt til verks - men det må man jo tåle. Ellers var som vanlig alle venner og vel forlikte.  :-))

Snilleste Ellen, Inge og Lars ryddet unna ALT, satte på oppvaskmaskin og pakket inn i kjøla - mens jeg totaltuvitende satt og skravlet... så enkelt har jeg aldri hatt det før.. LYKKE!!

I dag har jeg altså ikke gjort stort, servert litt rester til brunsj, kjørt Ellen & Inge til Lillestrøm... og dessverre mer eller mindre jaget ut Vidar og Tina, vi var på vei til reiselivsmessa.. men jeg kjente bare at det der orker jeg ikke... så vi snudde og tok oss en god blund sammen i steden, langt bedre anvendt tid. Det blir neppe mye reising annet enn India-turen vår i oktober. Ellers har vaskemaskin & tørketrommel riktignok gått hele dagen da, med sengetøy og håndklær... oppvaskmaskinen like så.. men sånn ellers har den aktive i dag har uten tvil vært Lars... mens jeg har ligget som et slakt og sett på FoxCrime, han han vært fremme med drill, og snekkerbuksene.. hehe..

Jeg hadde så store planer for dagen, men det.. utgikk... godt og vel ei uke med heftig ryddeproskjekt har tatt på gitt...  :-)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar