søndag 29. september 2013

Urtesalt

etikett til saltet

Jeg har masse urter i kjøkkenhagen, mye mer enn jeg får brukt opp. Dermed forsøker jeg enten å tørke eller å fryse ned urtene underveis i løpet av sommeren. Når høsten kommer er da da enkelt å lage urtesalt i store mengder.

I år har jeg også tenkt å selge dette på julemarkedet, så dermed er det mye urter som må til for å få en del glass til salg. Jeg hadde tenkt å lage forskjellige blandinger, men det ble det ikke noe av i år, derfor kaller jeg det bare hverdagssalt - det kan brukes til alt.

Nå har jeg også laget etiketter til glassene.. litt usikker på om jeg ble helt fornøyd, men tror det blir greit nok. De skal bare printes på vanlig printer, så det får nå bare bli som det blir.

saltet smaker hvertfall digg og er kun laget av salt, friske urter og løk her fra gården. Det hele er tørket og malt i flere omganger for å få en fin konsistens. Jeg har også blandet alt sammen, sammen for å få en lik smak på hele denne runden. Det er ikke så veldig mye jobb, men det tar mye tid.

Lin, hamp og en liten sør tre skje festes, foran tv'n

20 glass ferdig til salg på julemerkedet, etikettene mangler
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar