tirsdag 10. september 2013

Nå går det bare i ball..

Høsten er ugjenkallelig her, og det flotte været holder seg. Dermed er skuronna faktisk i gang, til tross for den elendige våren. Det er ikke så gæli resultat heller! Jeg krysser alt jeg har for at min kjære da kan bli med på ferie...
 
Siden alle er i full sving på denne tiden, så skal denne frøkna lære seg å balle. Det er halm- og høy-baller til tunhøns, studio, julemarkedet og evt kommende sauer som trengs halmballer. Mermed skulle det strengt tatt bare mangle... I tillegg håper jeg å selge noen av dem. Så slipper vi hvertfall å ha utgifter på dette prosjektet :-)
 

KJØØØR da... jada.. vent litt.. skal bare... *knips*

 
Forresten, de som tror at bønder driter penger... denne pressa er fra tidlig 80 tall, kjøpt brukt - sammen med en delepresse - da det ikke lenger er deler å oppdrive. Jeg sitter å humper i en traktor fra tidlig 70 tall... kontrasten er stor til nyinvesteringen - ett vanvittig monster av en ny tresker fra ifjor.. men likefult.. hadde vi driti penger hadde jeg sittet i en knall rosa traktor med air condition og luftfiltrering!! Bare sånn for å si det da...
 

 
 
snodig maskin

det er en grunn til at man liker seg på landet...

kjærer sikksakk for å rette opp helligdager..

ganske fornøyd med seg selv.. det var nesten litt morro :-)

verdens beste...

lite HMS her..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar