tirsdag 24. september 2013

..de kalde gradene kommer krypende...

Ingen vei tilbake.. Nå er det slutt på sommer.. selv om sola stråler deilig om dagen, er de blå gradene kommet om natten... natten som nå er lengre enn dagen... og vil være det helt frem til 22 mars...

I dag har jeg derfor tatt alle pelargoniane mine inn, jeg har ikke klippet de ned og gjort de klare for vinteren.. men min kjære har trillet inn trillebård etter trillebård med urner... lettere oppgitt over antallet og hvor de skal overvintre.. *hehe*

Slitne sommerblåmster har også fått lov til å slippe, de har vært veldig flinke i hele sommer - men i de siste ukene har de fått litt lite kjærlighet.. og har rett og slett blitt tufsete.. Jeg er mye ivrigere om våren og sommeren...

I bilen var derfor 18 lyngplanter, og også to Smaragder fikk plass. Så nå er trappene rensket for sommerblåmster: De store jernurnene har fått hver sin vintergrønne buske - klare til å bli mini juletrær 1 advent. De har fått følge av lyng i flere farger... ryddig og koselig ble det jommen! Et par lykter fikk også plass. Selv om jeg missliker denne tiden, når det blir mørkt og kaldt.. så er det litt koselig også!

Jeg tyvstartet strengt tatt i går, da det var meldt storfint besøk og filming i vårt lille eggutsalg. Jeg kan vel innrømme det - det var rett og slett derfor jeg nå fikk ut fingern! Ved inngangsdøren der borte sto det nemlig noen slitne margeritter.. de hadde riktignok startet på en ny blomstring.. men vel... foran ett filmkamera egnet det seg dårlig.. dermed skrubbet og vasket og plantet jeg der sent i går kveld. Det blir spennende å se hvordan innslaget blir - en "kjendis" som bruker "kortreiste" råvarer..

Jeg må nok tilbake til blomsterbutikken, for selvfølgelig var det ikke nok planter.. men en fin start ble det..

Da kan høsten bare komme... og som jeg gleder meg til våren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar