onsdag 10. juli 2013

Feriedag til Hedmarken...


For en deilig dag.. Damene fra Skauen startet fra Aurskog tidlig på morningen med kursen mot Hedemarken, målet for turen var Skafferiet og Hoel gård. Denne uken var det nemlig "sommeråpent" på Mjøsgårdene .


Vi startet på Skafferiet, med deilig kringle og Bringebærlemmonade for mitt vedkommende.. namme!
Jeg hadde både svigermor og svigerinne med på turen - pluss mange andre koselige Damer fra Skauen da. Det ver en kjempekoselig dag! Et deilig pusterom i hverdagen..


min kjære svigermor tar smilende imot kringle..


Tursjefen er "litt" happy for hilsen i kokeboken..
Jeg har allerede fått den av ei god venninne så det minnet står jeg over :-)


God opplevelse!


Gjennomført!!


nam

Skjønne!!

klødde på rumpa - sååå søt




Sviggerinne kkjøper også bok :-)

Lyst på..
Hoel gård:
Her fikk vi servert nydelig lunsj, eller middag.. med kylling, poteter og urter fra gården. Samt kortreiste grønnsaker. skikkelig YAMMI..
Det hele ble toppet av med en knallgod kald rabarbrasuppe, med jordbør, toppet med krem og mynte fra gården.. oooh.. mette..

Så fikk vi gårdens spennende historie og en omvisning både inni på gården og i hageanlegget. Hvor de bl.a. hadde en lindealle på 1600 meter, og 27 forskjellige typer rabarbra..

Det mest spennende må jo være "ånden" deres... skal si jeg godt kunne tenke meg å overnatte her...

Flott stor gammel og gård


Nydelig kylling "lunsj"



Rabarbrasuppe med jordbær og krem...mmmm


Livets vann i form av "gammel oppland"








Vakker velstelt gård!




Fantastiske pioner i hagen, og vakre antikviteter overalt

sjekk den utsikten!!


Tidkrevende


Spennende hiostorie
















Kjøpte med "knekkebrød" til min kjære

Han elsker slikt, men var disse virkelig sååååå gode.. hmmm litt skuffet jeg da..


Det ble ett nytt mobildeksel til meg.. <3


Takk for en herlig dag! Jeg storkoste meg på tur :-)




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar