søndag 29. mai 2011

Ikke no' hvilehjem!

Denne helgen synes jeg at vi har all grunn til å være stolte av oss selv! Jeg startet så fint med å gi blod på Blodbanken i Oslo. Siden jeg har kjipe årer må jeg si jeg er litt stolt av meg selv som driver og går dit... en to tre - med den fjerde sykepler skal det skje...

Livet på landet er ikke no' hvilehjem, det er hvertfall helt sikkert. Det har ikke vært noe snakk om å ligge lenge å dra seg hverken lørdag eller søndag, vi har knapt sittet mens vi har spist føles det som - det har gått unna... Må si det er gøy også da, men kroppen til en kontorrotte er lemster og støl helt ut i lilletåa!

Hønsehuset har reist seg, og fått både tak og gulv. Startet på veggene har vi også gjort, men det ble for seint til å fortsette i kveld. Så tenåringene må bli i kjellern enda ei stund. Tror ikke de har noe imot det, i helgen fikk de inn et halvt bjerketre, har spist grøt, potetskrell, raspet gulrot, middagsrester og blir stadig tammere.. de forbinder min stemme med "snop" tror jeg - og hakker gjerne på lilletåa i håp om at den kanskje er ei potet?! *note to self* aldri bruk sandaler i hønsegården! På fredag hadde ei lita frøken klart å sette seg fast bak kassa, den lå der og frøys mellom varmovnen vi tidligere brukte for å varme nøstene og murveggen - men den klarer seg fint heldigvis!

Utrolig hva man rekker når man først jobber - til mer man har å gjøre - til mer rekker man?! 5 vaskemaskiner er vasket, kjøkkenhagen er ferdig gruset og urtene er plantet ut..
Bedet som skal huse tomat, agurk og paprika planter har fått seg en omgnag med jordfreser og er klart til oppygning med støttemur og påfyll av jord... jordrottene skal ikke få lov å spise mer av røttene til plommetreet!!!

Ei helg til nå, så har vi det meste i boks hva kyllinger og kjøkkenhage angår...

Hilde og Rune var ende innom med Frøya (nydelig liten hvalp) i dag, og diverse kompiser av husbonden stoppet innom for å låne dette og hint. Sjølingane holdt nå på med sitt i Hønsehuset og gav en håndsrekning til kyllinghuset...

Nå er det søndag og klokken er over midnatt (jukser litt og legger inn søndagens dato) - så på tide å legge seg kanskje... Det får bli egne innlegg med bilder en annen dag! Takk for en super om enn slitsom helg!

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar