lørdag 7. mai 2011

En kjøkkenhage blir til


Dette er den spede starten på en kjøkkenhage, og da er jeg på litt ustøgrunn igjen. Jeg ikke har hatt en kjøkkenhage på veldig mange år, men det hadde vært veldig gøy å få det til!


Det er skrevet fantastisk mange bra blogger om emnet, så etter litt søking ble jeg enig med meg selv om at en kjøkkenhage i pallekarmer er en bra start.

De senere åra har jeg bare hatt litt jordbær, urter og slikt i sinkbaljer, dekorativt - men det krever mye vanning og ettersyn.





Jeg har gjort noe som kanskje ikke er så smart, sådd gulrøtter inne og flytter dem ut nå - men de er sådd alt for tett og de skjøre røttene tror jeg hadde hatt bedre av å ikke bli flyttet... men men.. da lærer jeg kanskje til neste gang.. eller jeg sår noen ute nå... bare for å være på den sikre siden...








Tester ut forsekjllige Jordbær planter - Månedsjordbær (Marksjordbærtype) Korana (kjent og kjær) og Honey eye (tidlig sort, og valgt litt fordi den hadde rosa potter og et litt søtt navn... yeah!)

-> sjekk ut denne siden www.eggegaard.no/jordbrplanter.html tips om typer og stell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar