onsdag 23. april 2014

Jula varer helt til påske... og litt til..

Sånn som tiden flyr, det er VÅR!!

















I skrivende stund ligger jeg i sengen, og har hatt over 39 i feber i 4-5 dager. Det er merkelig det der, at når jeg endelig kan senke skuldrene for å ta igjen litt av det tapte på hjemmefronten - slappe av, kose meg med hjemme prosjekter - da blir jeg sjuk! På bedringens vei nå, men fy fasan så slapp.. har ikke orket å sitte i sola engang.. tenke seg til - det er jo bare å sitte der?!? Nå ser jeg på FB rundt forbi at jeg ikke er den eneste, men det er ei mager trøst. lista mi var lang over ting jeg ville gjøre i påsken.. dessverre ble det ikke helt slik..

Uansett, nå fant jeg frem PCn - og det viser seg at jeg har allerede en backlog på 178 jobb mailer.. det går fort skal jeg si.. i dag skulle jeg ha vært på Vegårshei - har max dårlig samvittighet, men fint lite jeg får gjort med det dessverre. Nå må jeg bare sette meg ned å prioritere beinhardt, de neste dagene blir det nok ingen blogging og kos. Men gøy å innom her igjen, veldig lenge siden sist!!

Jula varer helt til påske sant?! I påsken fant jeg nemlig også alle julekortene(!!) som vi aldri rakk å kjøre rundt med til jul.. ja for her kjører man rundt med kort til de som bor nært.. hehe.. julegaver som ikke er levert ut.. og ymse.. jeg har nemlig en fin stor kurv på kontoret, der jeg legger alt som jeg må huske.. den har jeg altså ikke husket siden før jul..  bedre sent enn aldri?? Når jeg tenker etter så henger julegardina enda oppe på vaskerommet, den skulle ikke byttes før jeg hadde sydd ny gardin og malt vinduskarmen.. så den kan nok bli hengende ei stund til... huhei hvor det går..

Det får altså bli i morra, for i dag er formen min enda for skral til å bakse med den slags.. men i morra.. DA...

I morgon, I morgon
men ikkje i dag
I dag, nei, I dag
gjer eg ikkje det slag
I dag vil eg liggja på
ryggen og sjå
på lerka som flyg der
høgt i det blå...


Det er jo akkurat slik det er, jeg ligger her i sengen min, og sirrer ut på de våraktive fuglene på den knalleblåe skyfri himmelen.. det er så mye jeg MÅ, VIL, BURDE gjøre.. men akkurat nå.. blir jeg liggende her og skrive bittelitt..

Jeg titter ut på sauegjerde, som vi startet å sette opp i påsken.. så kom denne lille strofen til meg..

Jeg vil bygge meg en gård,
med en hage utenfor.
Eng og åker skal det være,
lam og sauer bak et gjerde.
Og så bygger jeg til sist:
Rødmalt hus med trapp og kvist


Her har ririktignok også jobbet med huset i det siste, det fine hvite huset vårt.. vi bygger litt på.. det tar sin tid.. den råde bua derimot står der og venter på å bli ryddet.. brukt til noe gøy... gi meg bare styrke, tid og kunnskap sier nå jeg...

I påsken har vi grunnet og malt påbygget ett strøk, måtte leie lift - for fy søren hvor høyt det er over trappa.. nå er vi like tullete begge to.. så det var en utfordring.. husbonden klarte mønet til slutt.. jeg fikk sjelven.. til tross for at det vanligvis er jeg som må gå på det høyeste..

underveis


før..

Nå er det imidlertid ikke mye jeg får lurt husbonden med på.. det er våronna som gjelder..

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar