tirsdag 19. februar 2013

Tanker på en fantastisk vinterdag!

I dag har jeg hjemmekontor, neida - jeg har ikke gjemmekontor - her jobbes det egentlig bedre enn på kontoret! Her er det frisk luft, en beroligende utsikt på hvite jorder, sola skinner inn vinduet og kattene ligger rundt omkring og lager golyder!


Yndlingsplassen til Tott er på kista, eller i ansiktet på matmor..


Knoll er ikke så nøye på det, så lenge han får være i nærheten..
her venter sovende (!!) han utenfor badet..

Akkurat i dag oversetter jeg produktdokumentasjon til engelsk, og da trengs det litt pauser - før jeg leser over igjen.. Teknisk engelsk er ikke min sterkeste side, men noen ganger så må man bare trå til!

Det merkes også at jeg var oppe før F fikk på seg treskoa i dag! Når vekkerklokken viser 04, så er det midt på natta!!! Han dro kl 05:15 i dag, med god frokost pakket i bilen... savner ham allerede!

Uansett så må dette flotte været utnyttes, det blir nok en liiiiten tur med ski og kamera tenker jeg.. her er stikkordet liten... sola stråler.. lunsjen i solveggen er et must!! Jeg kan jo hvertfall late som jer liker vintern... har savnet sola så mye at jeg bare MÅ ut!

Jeg hadde skumleplaner om å pusse opp gangen mens husbonden var borde, men det fikk jeg dessverre ikke til - så da får det bli senere en gang.. noe må jeg jo gjøre, for å overraske ham.. og jeg tror at jeg har funnet ut hva.. vi får se da hvor mye tid jeg egentlig har denne uken.

For på den annen side har jeg blitt med i komiteen til Aurskog Mart'n med web og fotoansvar. (undergruppe i Aurskog Vekst) Samt valgt inn i styret for Skauen husflid som sekretær, så nå kan jeg snart kalle meg en ekte sambygding. Det er utrolig gøy å bli kjent med mange nye mennesker her, alle er jo så koselige!!



Bjørg sitt bilde passer utrolig godt til husbonden

Jeg har vel aldri vært så hjemmekjær som etter at jeg flytta hit, det er klart min fantastiske husbond har "litt" med den saken å gjøre da, og de beste svigersene man kan tenke seg! Det er jo forøvrig et must når man bor slik til, med sjølfolket på tunet hver dag.. selv om de er utrolig forsiktige med "inntrenging" - nesten for forsiktige.. jeg er ikke så skummel altså... iom jeg går i DVALE vinterstid så snakkes vi mer om sommer'n ;-)

Hadde jeg fått flytta på opphavet også nå, så hadde det blitt veldig greit! Hun hadde passet godt i en leilighet på Aursmoen! Iom det tar minst 2,5 timer hver vei til Notodden, så sier det seg selv at med en hektisk hverdag så er det ikke så ofte turen går den veien. Hun er ikke fremmed for tanken heller tror jeg, for jeg har nemlig ingen planer om å flytte på meg - han er stuck med meg nå <3

Jeg gleder meg til å ta fatt, energien kommer krypende sakte,  men sikkert og nå som sola stråler så blir nok dette en effektiv uke!

Have a good one ;-)

Nemi er Dronninga!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar