fredag 11. mai 2012

Studio.. getting there :-)

Sitter og redigerer, kom på at jeg tok et bilde av rommet...

Det ser ikke helt bra ut der nede, så hadde vært deilig å fått opp takpanel og plater på veggene.. men jeg antar jeg må smøre meg med tålmodighet eller lure inn en dugnadsgjeng.. for nå er det våronn som står på programmet til husbonden. Rommet funker det, men hadde ikke gjort noe å fått det ferdig :-)

Oppsettet er enkelt, hvit papirbakgrunn i "artic white", sort stoff bakgrunn og gråttkanvas bakgrunn på siste veggen.  Jeg har Nikon speedlights i kombinasjon med Elincrome blitser og er sålangt godt fornøyd. Dessverre er jeg litt utstyrsfreak og liker ikke kinavare, så da koster det å værra kar ;-)

Foreløpig er bare en vegg dekket med plater, sparklet og klar til maling...
men studio funker det :-)
Elinchrom D-Lite 4 it - To Go Set
Perfekt "start" pakke for oss som vil begynne med avansert lyssetting. Elinchrom D-Lite it To Go Set levereres med alt man behøver for å komme i gang, 2 blitser med stativ, kabler og to softbokser. Prisen i butikk nå er 7 500,- jeg kjøpte dette settet brukt for ei stund siden, og kan ikke si jeg angrer på det!

Det er et kompetent blits sett med funksjoner man normalt finner på betydelig dyrere blitser. Lettanvendelig digital display med tydelige knapper, innebygget Skyport, Eye-Cell, dekker hele 5 blendersteg i 1/10 intervall, veldig stabil ladning, automatisk dumpning vid effektminskning, innebygget vifte. D-Lite it den samme tilbehørsbajonetten som øvrige Elinchrom blitser som sikrer et veldig godt utvalg av tilbehør. Jeg har egentlig bestilt meg et kraftigere sett, men vil ha flere bliter for å belyse bakgrunn osv. Oppsettet kan utvides og brukes sammen med alle andre Elincrom blitser.

Det fine med dette settet er at blitshuset har fått nytt utseende og er kraftigere enn på tidligere modeller. Håndtaket har også laget mer robust og har nå plass for reservesikring. Stativfeste er laget mer stabilt og er utrustet med ekstern paraplyfeste for montering og støtte for paraplyer med skaft større enn 7mm.
Innebygget Skyport - Synkronisering via radiosignal. (Skyport ECO eller Skyport Speed) Eye-Cell – Avansert fotocelle som kan kjenne igjen forblitsen for et kamera med innebygget blits. Automatisk temperaturkontroll - Viften slås på automatisk om blitsens temperatur øker for mye.




2 st Elinchrom D-Lite 4 it (EL-20484) Effekt (Ws): 25 - 400 Ws
1 st Skyport ECO (EL-19349)
1 st Synkkabler (EL-11088)
2 st Nettkabler(EL-11055)
1 st Beskyttelsekåpe (EL-26124)
1 st Reflektor (EL-26146)
2 st Softboks 65x65 cm (EL-26129)
1 st Veske for blitsagregatene (EL-33198)
1 st DVD-film "D-Lite - Intro" (EL-72405)
2 st Instillingslamper (EL-23002)
1 st Manual (Engelsk) (EL-73002)

1 st Stativveske for to stativ (EL-33220)
2 st Stativ (EL-30101)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar