tirsdag 4. oktober 2011

Harvest

Høsten har ujenkallelig kommet... Husbonden og sjefen sjøl har derfor desperat utnyttet alle godværsdager for å få av mest mulig korn i denne begredelige høsten.

Det er ikke stas at det er så mye legde og korn de ikke får av pga alt nedbøret... Hørte nettopp på radioen at 500 000 mål med korn har druknet i høst. Det er myyye... Hørte også at det var svimlende summer i erstatning, men jeg misstenker at noen bare gir opp og ikke gidder, man skal ha tapt 70% av avlingen for i det hele tatt å få erstatning... Husbonden har stått på hver gang det har vært nok tørke, droppet bryllup, min bursdagsfest osv osv.. bare for å få i hus mest mulig... Han har heldigvis to treskere som kunne gå samtidig, selv om den ene egentlig var kjøpt inn for å være deletresker for den andre - inntil en ny skal i hus. Multikunstneren brukte et par dager og vips fikk han satt den istand. Når han så hvor vanskelig det var å komme utpå, fant han ut at det lønte seg med litt ekstra deler isteden... Jeg lar meg stadig imponere over hva han får til :-)

Må innrømme at det var litt morsomt her en ettermiddag, først kjørte Inger med "bred last" bil, så Holm og Lars i hver sin tresker, og til slutt humpet jeg i en traktor med alt for stor henger... hehehe... reine kolonnekjøringa... Jeg vil heller kjøre stor traktor med liten henger, men neida... henger og traktor var byttet om... hahaha... synd ingen tok bilde av DET...


Kornet strømmer over i henger'n

Kara jobber på spreng..

Sjefen sjøl leder an :-)

Husbonden...

Kanskje ikke sååå fornøyd med telelinsa mi :-)

"oppdraget" gikk på å forevige disse to treskerne i aksjon samtidig... litt stas :-)

Fiin dag <3

Aksjonsplanene legges...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar