mandag 2. juli 2012

Pølsepikene

Det ble en svært vellykket kveld! Bra musikk, masse koselige folk , faktisk langt over 200 stykker. Dermed fikk de nesten 300 pølsene bein å gå på, 5 pølser satt vi igjen med, etter å ha hatt en liten innspurt med to for ei på slutten! Brus derimot var slett ingen høydare... blandevannet var tydeligvis medbragt ;-)


Folk kjøpte pølser, men lite brus...
Iom det var første året med pølsebu ble vi veldig godt tatt imot, mange kom bort bare for å si at de synes det var et bra initiativ og at det var utrolig morsomt at vi hadde pynta så mye. Det var rett og slett veldig gøy, jeg antar det blir reprise neste år!! Vi gikk i pluss også, når vi trekker fra all brusen som var kjøpt for mye...

Når jeg foreslo dette for Nine, så var hun med med det samme! Kreativ som hun er tik hun den mye lengre enn jeg var klar for, så jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk i starten. Hun ville ha lysekrone i taket, plastblomster, turkise lykter, julepynt osv i tillegg til de obligatoriske lyskjedene. Men det ble utrolig kult, og underveis var det vel jeg tok litt av... skal man først gjøre det, er det jo ikke noe å spare på ;-)) Dermed var alt gjennomført, helt ned til den minste detalj som søppelsekker!!  Lyskjedene rundt var jeg jo veldig for, og rosa duker osv... litt "girly" måtte vi jo være, mye girly ble konge det :-))

Neste år har jeg lyst at vi skal ha en hjemmesnekret bod! Da er "festivalen" 15 år, så det kan jo bli gøy... kanskje vi også kan søke om sjenkebevilgning og ta oss av ølsalget... Da burde vi egentlig være 4 stykker, så vi kan være litt med på festen også.. det ryktes om kjente band...

Dessuten tenker jeg at iom vi antagelig skal stå på marten osv, så hadde det vært veldig gæy å lage en slik enkel bod. Jeg har tegnet, så får vi se hva husbonden sier til at vi bygger den, ved første titt var han positiv hvertfall - vi bygde jo stort visningsbur til hønene på messa sammen... så dette blir neste prosjekt!? ;-))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar