søndag 3. juli 2011

Karantene...

Det er ikke så gøy å være liten pip, og måtte bo i karantene. (eller strengt tatt er det vel værre for meg å se på disse søte små skapningne trippe rundt i bur..) Men det er nødvendig slik at vi er sikre på at de ikke tilfører de andre noen sykdommer... Far sjøl er heller ikke videre imponert tror jeg... - over dette nye tilskuddet, men selv han måtte innrømme at de er skjønne da!



Husbonden er nesten like tussete som meg, men viser det ikke like tydelig.. så jeg tar på meg denne oppgaven med de nye barna med liv og lyst.. selv om det tok mye lengre tid å modde et lite karantene hjem enn jeg hadde trodd... de tre T'r dukker alltid opp..

.. klar ferdig..

en gammel kasse må repareres litt og gjøres litt om..

Det ser litt stuslig ut i forhold til de andre, men får å kunne følge med på det som kommer ut bak osv.. må de gå på netting ute... det gjør også at dette buret er veldig lettstelt... Det er desto bedre nede i den gode lune halmen og strøet inne i kassa...

Mat og vann står også ute på nettingen, det er lettere å holde rent og det blir reinere og tørrere inne.

ferdig oppsett, hadde jo sett mye bedre ut om det hadde blirr malt, men men... de skal ikke være her så lenge... Nytt karantene hus kan være greit å lage, også om ei av de andre jentene skulle bli syk, skade seg eller lignende - da er det greit med ro...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar