torsdag 12. januar 2012

Sommerminner og naturbilder...

Hei, Jeg elsker å ta bilder, eller feste øyeblikk og minner til minnebrikken.. og har gjort det siden jeg var 5 år.. etter konfen kjøpte jeg meg min første Nikon, det var et utrolig bra kamera til å være kompakt... og så var det gjort da.. jeg kjøpte også et brukt speilrefleks av en kompis.. etter å ha lånt det i lang tid.. hehe... Tore gav opp og solgte det til meg..

Jeg har egentlig ikke vært så god teknisk... har ikke tatt meg tid til å sette meg inn i alle knapper *hehe*.. men etterhvert skjønte selv jeg at "Auto" ikke alltid gav de bildene jeg ville... ett år med Foto på Folkehøskole gav mersmak... men så ble det mye knipsebilder igjen en periode, mye knipse-reisebilder iom jeg reiste mye...

De siste årene har jeg derimot deltatt en del på kurs, workshop's osv... men teknisk kan jeg alltid bli bedre... det er det å prioritere hobbyen.. skal man bli god er det en ting som gjelder.. det er øvelse.. ta masse masse bilder... evaluere.. hvorfor ble det bra og det ikke...

Denne helgen skal jeg på fotokurs på Langedrag i regi av bladet "Natur & Foto", kursholdere er Baard Næss og Tom Schandy, de er noen av norges beste naturfotografer! Dette er det første kurset de arrangerer og det ble fulltegna samme kveld... heldeige meg som satt på Facebook akkurat da det ble lagt ut :-) Jeg gleder meg masse... sitter her og blar igjennom gamle bilder for å se om jeg har noen naturbilder ferdig redigert som jeg kan ta med meg...

Valget falt på Mikkeline, og en måkeunge. I sommer var jeg på workshop i Vesterålen, i kombinasjon med en skikkelig norgesferie... (for førstegang siden barndommen, og min første nord-norge tur noensinne - FANTASTISK tur!!) Jeg og Lars traff altså på Mikkeline og hvalpene hennes på Roadtrippen vår i sommer... hun er fantastisk flott... jeg hadde jo ikke mye tid, men jommen fikk jeg ikke tatt et bilde da, når hun står og ser på meg..


Mikkeline, stopper opp og sjekker om jeg er farlig... Bildet er tatt langt nord i Finland...
...HUn roper til seg ungen... mens hun holder meg under oppsikt...
Sulten unge.. :-)
En "svartbak" måkeunge i Vesterålen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar